Przegląd sprzętu ortopedycznego do profilaktyki kręgosłupa


Na co dzień nie wiele osób przywiązuje wagę do codziennego trybu życia pod kątem profilaktyki kręgosłupa zwłaszcza, jeżeli chodzi o pracę i odpoczynek. Większość z foteli, na których siedzimy są konstrukcjami uniwersalnymi niewyprofilowanymi i potrzeba dużej dyscypliny by zachować prawidłową pozycję przez kilka godzin, a nie rzadko połowę dnia. Praca (biuro) – Czas wolny (komputer), to coraz bardziej powszechny obraz rzeczywistości naszych czasów. Nie zwracając uwagi na pozycję przyczyniamy się do występowania schorzeń kręgosłupa i bólów pleców. Są to zazwyczaj dolegliwości związane z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, takie jak rwa kulszowa - promieniujący ból w stronę pośladków lub ud, skolioza i inne objawy. Problem może pojawić się również w górnej części pleców, barków lub karku. 

Oto kilka produktów, które pomogą wam zachować prawidłową pozycję podczas spędzania czasu w siedzącej pozycji. 


Podpórki pod plecy
W tej grupie znajdziecie korektory ortopedyczne w postaci poduszek, podpórek i nakładek mocowanych bezpośrednio do fotela, w którym znajduje się lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Taki korektor-poduszka pomaga przybrać siedzącemu prawidłową pozycję. Podpórki lędźwiowe pod plecy pasują praktycznie do każdego fotela i mocowane są na gumowe pasy. Tak jak kręgosłup równie ważna jest pozycja naszych nóg, zatem świetnym uzupełnieniem jest specjalny ergonomiczny podnóżek biurowy, którego używanie zapewnia prawidłowe krążenie w dolnych kończynach. 

Poduszki ortopedyczne dobrze spisują się podczas jazdy samochodem na długich trasach 
podpierając i utrzymując we właściwej pozycji nasze plecy.


Siedziska
Te bardzo pomysłowe produkty zapewniają prawidłowe ułożenie kręgosłupa w czasie siedzenia praktycznie na każdej powierzchni i to jest ich główną zaletą. Siedzisko pomoże wam utrzymać prawidłową i naturalną linię kręgosłupa. W czasie korzystania z siedziska miednica nie jest w żaden sposób blokowana i nie ogranicza waszych ruchów, a przepona nieco się uniesie, co pozwoli wam lepiej oddychać podczas długich godzin siedzenia. 



Klękosiady
Ten rodzaj mebla wymieniony jest przez nas ze względu na jego niezaprzeczalne korzyści, jednak używanie klękosiadu nie jest wskazane na okres dłuższy niż 2-3 godziny, (jako, że nie posiada oparcia, uniemożliwia on przyjęcia relaksującej odchylonej pozycji do tylu – choć i tutaj udało nam się znaleźć modele z oparciami). Składa się z dwóch części - siedziska oraz podparcia dla kolan. Zaletą klękosiadu jest to, że wymusza przyjęcie prawidłowej pozycji (wyprostowanej). 


Fotele ergonomiczne 
Jest to najlepsze rozwiązanie, ale dość drogie. Ergonomiczny fotel biurowy cechuje się innowacyjnymi rozwiązaniami funkcjonalnymi, do których należą: specjalny joystick za pomocą, którego ustawić można wysokość i głębokość siedziska, podłokietniki regulowane w 4 płaszczyznach czy też niezależna część lędźwiowa oparcia poruszająca się we wszystkich kierunkach. Dodatkową zaletą jest możliwość ustawienia i zablokowania wybranego przez nas kąta wychylenia oparcia względem siedziska.

Bardziej zaawansowane fotele to wielofunkcyjne stanowiska do pracy z komputerem, które z powodzeniem zastępują klasyczne biurko. Takie fotele mają pełną regulację stolika do laptopa, zagłówka i wałka lędźwiowego. Takie ergonomiczne stanowisko wykorzystywane jest przez osoby, dla których komputer to podstawowe narzędzie pracy lub nauki. 

Centrum Rehabilitacji i Medycyny Naturalnej w Mysłowicach

Share this:

O AUTORZE

Na odzień staramy się wspierać swych pacjentów fachową wiedzą i poradą w rozwiązywaniu trudnych i skomplikowanych przypadków związanych z dolegliwościami kręgosłupa. Wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia w Świecie medycyny do niesienia skutecznej pomocy w codziennej rehabilitacji.

0 komentarze:

Prześlij komentarz