Autoterapia - leczenie bólu kręgosłupa metodą McKenziego


Metoda McKenziego, którą pokrótce opiszemy zajmuje się leczeniem bólu kręgosłupa, którego źródło pochodzi z codziennego mechanicznego przeciążenia kręgosłupa. Jak już większość z was wie, przeciążenia te powstają najczęściej przez przyjmowanie niewłaściwych pozycji i objawiają się w postaci bólów krzyża, dyskopatii, rwy kulszowej i innych chorób łączonych z pojęciem choroby przeciążeniowej kręgosłupa. Metoda McKenziego wyróżnia się na tle innych tym, że oprócz uśmierzenia bólu lokalizuje przyczyny i likwiduje ból kręgosłupa przeciwdziałając jednocześnie nawrotom dolegliwości. Podstawą jej leczenia jest autoterapia, w której nie używa się lekarstw ani skomplikowanej aparatury, przez co polecana jest przez Centrum Rehabilitacji i Medycyny Naturalnej w Mysłowicach. Samodzielność pacjenta w radzeniu sobie z dolegliwościami stanowi istotę metody McKenziego, a to zdecydowanie przemawia do wielu osób, które pragną aktywnie uczestniczyć w samoleczeniu.

Diagnoza

Aby zapewnić wysoką skuteczność profilaktyki czy objawów, które już wystąpiły najważniejsza jest diagnoza, która decyduje o tym, jakie konkretne ćwiczenia będą najlepsze by w pierwszym okresie usunąć źródło bólu i zapobiec nawrotu dolegliwości. Drugim równie ważnym czynnikiem są reguły prawidłowego funkcjonowania, na co dzień, bowiem tylko eliminacja złych nawyków pozwoli wam osiągnąć najlepsze rezultaty w trakcie terapii jak i w codziennej profilaktyce.

Leczenie

Leczenie wg McKenziego to leczenie przyczynowe (ukierunkowane na usunięcie przyczyny bólu kręgosłupa), a to gwarantuje wysoką skuteczność i przede wszystkim bezpieczeństwo pacjenta. W trakcie terapii dobrane zostają dla was odpowiednie ćwiczenia. Po sprawdzeniu ich skuteczności posłużą one do codziennej profilaktyki lub jako pierwsza pomoc w przypadku nawrotu dolegliwości. Jednych z podstawowych ćwiczeń McKenziego są przeprosty w różnych płaszczyznach (stojąc lub leżąc) zalecane są one przy bólach krzyża lub jako ćwiczenie profilaktyczne rano i wieczorem.

Share this:

O AUTORZE

Na odzień staramy się wspierać swych pacjentów fachową wiedzą i poradą w rozwiązywaniu trudnych i skomplikowanych przypadków związanych z dolegliwościami kręgosłupa. Wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia w Świecie medycyny do niesienia skutecznej pomocy w codziennej rehabilitacji.

7 komentarze:

  1. Jestem ciekawa jak bardzo ta metoda jest skuteczna. Męczą mnie bóle od dawna a lekarz kazal jedynie isc na masaż. Sama sobie kupiłam materac Plantpur, który ponoć dobrze działa na takie rzeczy, mam nadzieję, że i w moim przypadku. Ale szukam też innych metod.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zmagam się z problemami kręgosłupa odkąd zaczęłam mieć prace siedzącą .. Co prawda, po pracy staram się trochę poruszać, ale ból mi nie ustępował. Szukałam ćwiczeń które mogę wykonywać w pracy, bądź w domu dla rozluźnienia, ale za długo to one mi nie towarzyszyły. Rozważyłam również zakup nowego materaca, koniecznie rehabilitacyjnego, żeby mój kręgosłup podczas snu mógł odpocząć i znalazłam super sklep z materacami ! Zamówiłam i w przeciągu 7 dni był u mnie. Od tamtego czasu ból zdecydowanie stał się mniejszy, ale wiadomo, że sam materac cudów nie jest w stanie zdziałać

    OdpowiedzUsuń
  3. z mężem również mamy problemy z kręgosłupem od dłuższego czasu i zdecydowaliśmy się na materace do spania firmy PlantPur :) Bardzo nam pomogły i w końcu nie budzimy się z bólem kręgosłupa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, trzeba znaleźć dobry
    sklep z materacami
    , a mogą zdziałać cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesz co? Nie zawsze masaże są w stanie pomóc, czasem potrzebna jest odpowiednia diagnoza i opieka medyczna. Sporym problemem naszej społeczności jest też dyskopatia. Na stronie https://kregoslup.carolina.pl/schorzenia/dyskopatia/ sprawdzicie sobie, jak zyskać fachową pomoc i jak radzić sobie z chorobą, ponieważ jest to Centrum Leczenia Chorób Kręgosłupa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super artykuł, dobrze wiedzieć takie rzeczy. Ale wiecie, co? To nie wszystko, bo również to w jaki sposób śpimy i na czym też ma wpływ na ból kręgosłupa. Dlatego jak chodzi o materace 180x200 sklep tutaj najlepiej wybrać jak najlepszy. Taki, który oferuje materace najwyższej jakości, który jest prozdrowotny.

    OdpowiedzUsuń